خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

شرط ایجاد جامعه توحیدی داشتن اندیشه بزرگ همچون شهید سلیمانی است

همدان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان شرط ایجاد جامعه توحیدی را داشتن اندیشه بزرگ همچون شهید سردار سلیمانی که به دنبال تشکیل حکومت جهانی اسلامی بود، دانست.
کد خبر: ۹۳۸۲۸۰۲
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی ظفری در دومین یادواره ۶۷ شهید والامقام نیروی انتظامی شهرستان ملایر اظهار داشت: شهدا زیارتگاه و پناهگاه هستند و نباید ذره‌ای از خط نورانی و مسیر و اهداف آنها خارج شویم.

وی دفاع مقدس را ترکیبی از عاشورا دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران باید سرآمد دنیا شود، چون شهدای زیادی داده‌ایم و به خدا نزدیک‌تر هستیم، باید بزرگ و قدرتمندتر شویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان شرط ایجاد جامعه توحیدی را داشتن اندیشه بزرگ همچون شهید سردار سلیمانی که به دنبال تشکیل حکومت جهانی اسلامی بود، دانست و تاکید کرد: ما نیز باید به دنبال تشکیل حکومت جهانی باشیم و به وضع موجود قانع نباشیم.

وی با اشاره به گفته شهید حاج احمد کاظمی مبنی بر اینکه ما راهی نداریم جز اینکه هر فردی در جامعه دینی یک شهید زنده باشد، ادامه داد: امروز باید سرود شهدا را جمعی بخوانیم و وحدت را حفظ کنیم، این یک ضرورت است.

سردار ظفری گفت: همانطور که سردار سلیمانی اهل زد و بندهای سیاسی نبود و نگرش بزرگ و اندیشه جهانی داشت و خود را درگیر مسایل پیش پا افتاده نمی‌کرد، هر یک از ما نیز می‌تواند یک شهید سلیمانی باشد.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز درگیر مسایل پیش پا افتاده و اختلاف سلیقه‌ها شده است، خاطرنشان کرد: در یک جامعه توحیدی همه نسبت به یکدیگر عشق می‌ورزند و یک جامعه توحیدی جز با داشتن اندیشه‌های بزرگ محقق نمی‌شود، همان اندیشه‌ای که سردار سلیمانی به واسطه آن به دنبال پی‌ریزی حکومت جهانی بود. 

*شهدا پای نحس آمریکا و استکبار جهانی را از کشور قلع و قمع کردند

امام جمعه ملایر با بیان اینکه شهدا قادر به درک آینده کشور و حقیقت دشمن بودند، افزود: شهدا هم آینده کشور را می‌دیدند و هم حقیقت و ماهیت دشمن را شناختند و برای همیشه پای نحس آمریکا و استکبار جهانی را از کشور قلع و قمع کردند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری افزود: در محفل بزرگداشت شهدا عهد و پیمان ببندیم که همانند شهدا هوشمند باشیم و هوشمندانه عمل کنیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم برای تربیت جوانان مومن، ایثارگر و همچون شهدای هوشمند تربیت کنیم، به دانشگاه جهاد و شهادت نیازمندیم که توسط همین شهدا تاسیس شده است و می‌تواند نیروهایی زبده، هوشمند، کارآمد و با معرفت تربیت کند.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای صدر اسلام از عمار یاسر تا مالک اشترنخعی در همین دانشگاه تربیت شدند، بیان کرد: این دانشگاه سن و سال نمی‌شناسد و شهیدانی چون سردار حسین همدانی، محمدحسین فهمیده، سردار سلیمانی، بهنام محمدی و علی لندی‌ در این مکتب تربیت شده و به شهادت رسیدند.

وی شهید بودن را شرط شهید شدن و یکی از ثمره‌های دانشگاه جهاد و شهادت دانست و اهل تسلیم بودن را یکی از مصادیق ثبت‌نام در دانشگاه جهاد و شهادت برشمرد و افزود: انجام کار جهادی، شجاعت و تسلیم نشدن در برابر دشمنان و امیدواری به آینده از دیگر ویژگی‌هایی است که فرد می‌تواند در دانشگاه جهاد و شهادت ثبت‌نام کند.

برقراری با تاکید بر اینکه اگر یک نفر در راه امنیت پایدار به شهادت برسد، همه ما مدیون او هستیم، بیان کرد: بر گزاری این یادواره‌ها به این دلیل است که با شهدا عهد و پیمان ببندیم که راه و مسیر آنان را ادامه دهیم.

فرمانده انتظامی ملایر نیز در این آیین برگزاری این یادواره را متعلق به همه شهدا دانست و گفت: در این یادواره که با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است، همه ما میهمان شهدای بسیجی، نیروی انتظامی، ارتش و خانواده‌های آنان هستیم.

سرهنگ محمدباقر سلگی تاکید کرد: این یادواره و تمامی دل نوشته‌های ارسالی در کتابچه‌ای چاپ و در اختیار تمامی نهادها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات